انگیز، روحاله (1402). اهمیت تربیت اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. در: بندرعباس: اولین همایش ملی رویکردهای پژوهشی تحولآفرین در آموزش و پرورش.
بهشتی، محمد؛ فقیهی، علینقی؛ ابوجعفری، مهدی (1391). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیموتربیت و مبانی آن. تهران: سمت، ج4.
داوودی، محمد (1385). رویکردها و پرسشهای بنیادین در تربیت اخلاقی. پژوهشهای اخلاقی، 2(2)، ص153-175.
سبحانینژاد، مهدی؛ احمدآبادی ارانی، نجمه؛ جلالوند، طاهره؛ محمدی، آزاد (۱۳۹۷). تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسهای آرای کانت و ملا احمد نراقی. پژوهش در برنامهریزی درسی، ۱۵(۵۶)، ص۳۰-۴۸.
سجادی، سید مهدی (بیتا). رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی و ارزشی: بازنگری و نوعشناسی. پژوهشهای فلسفی کلامی، شماره 3.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 1390.
شیرانی قلعه تکی، نجمه (1403). مبانی تربیت اخلاقی و اعتقادی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. در: بندرعباس: سومین کنفرانس ملی مطالعات خانواده و مدرسه.
طالبی، بهنام؛ سید نظری، نیر؛ سودی، حورا (1396). ارائه مدل ادراکی سیاستگذاری در آموزشوپرورش ایران. رهیافت، 27(65)، ص113-130.
علوی اصیل، فاطمه؛ حکم آبادی، راضیه؛ امیری، دنیا (1403). بررسی جایگاه تربیت اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. در: تهران: سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش.
کریمنژادلالمی، زهرا (1398). نقش تربیتی محبت از نگاه ملااحمد نراقی و هانریش پستالوزی. پژوهش و مطالعات اسلامی، 2(1)، ص36-46.
کشاورز، سوسن (1387). شاخصها و آسیبهای تربیت دینی. تربیت اسلامی، شماره 6، ص93-122.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، 1390.
منفرد، مهدی (1394). فلسفه تطبیقی چیست؟ پژوهشهای فلسفی- کلامی، 16(64)، ص25-42.
نراقی، احمد (1388). معراج السعاده. تهران: انتشارات زهیر.
نصرتی هشی، کمال و همکاران (۱۳۹۳). درآمدی بر اصول تربیت اخلاقی از منظر ملا احمد نراقی. مطالعات اخلاق کاربردی، ۴(۱۳)، ص۶۷-۹۰.
Asif, T., Guangming, O., Haider, M.A., Colomer, J., Kayani, S. & Amin, N.U. (2020). Moral education for sustainable development: Comparison of university teachers’ perceptions in China and Pakistan. Sustainability, 12(7), p. 3014
Elias, J. L. (1995). Philosophy of education: Classical and contemporary. Malabar, FL: Krieger Publishing Company.