قرآن کریم.
ایمان، محمدتقی؛ نوشادی، محمدرضا (1390). تحلیل محتوای کیفی. پژوهش، شماره 2.
حاجیتبار فیروزجایی، محسن (1399). مدیریت کلاس درس به عنوان مولفهای از مدیریت مدرسه: پیشبینی عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان. مدیریت مدرسه، شماره ۴.
خنیفر، حسین؛ مسلمی، ناهید (۱۳۹۷). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. تهران: نگاه دانش.
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه اسفند 1391. تهران: شورای عالی آموزش و پرورش، با همکاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
سید رضی (1386). نهجالبلاغه حضرت امیرالمومنین(ع). ترجمه محمد دشتی. قم: فرایض.
شنبدی، بهادر؛ فدوی، محبوبه سادات (1395). شناسایی مولفههای مدیریت تربیت برمبنای آموزههای قرآن کریم به منظور ارائه مدل مفهومی (نظریه دادهبنیاد). مدیریت فرهنگی، 33(10).
عباسی، مریم (1397). جایگاه و نقش معلم در نظام تربیتی اسلام. در: دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشاوره، تعلیم و تربیت.
قرائتی، محسن (1374). تفسیر نور. مؤسسه راه حق، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ج7، 10.
منوچهری، عباس و همکاران(1400). رهیافت و روش در علوم سیاسی. تهران: سمت، چاپ نهم.
نادرنژاد، بهزاد؛ عبدالهی، فردین؛ باتمانی، فردین (1399). عوامل سوء رفتار دانشآموز در مدارس متوسطه: راهکارهایی برای مدیریت کلاس. مدیریت مدرسه، 8(2).
Adedigba, O. (2020). Influence of Teachers’ Classroom Management Style on Pupils’ Motivation for Learning and Academic Achievement in Kwara State. International Journal of Educational Methodology, 6(2), p. 471-480.
Agustin1, M. & Nuha, N. (2024). Integrasi Pendidikan Islam Dalam Pengelolaan Kelas Untuk Pembentukan Generasi Berkarakter. Jurnal Kajian Islam Dan Pendidikan, 16(1), p. 114-125.
Ahmed, N. (2024). The Role of Classroom Management in Enhancing Learners' Academic Performance: Teachers' Experiences. Department of Educational Leadership and Management, Faculty of Education, University of Johannesburg, South Africa.
Lathifah, Z., Fauziah, R. & Rusli, R. (2022). Islamic Classroom Management Model inThailand’s Primary Schools. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di BidangPendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 8(4), p. 857-868.