1
یزد - صفائیه - بلوار شهیدان انتظاری - مجتمع مسکونی عقیق - واحد 513
2
استادیار گروه آموزش معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
10.48310/riet.2025.18399.1361
چکیده
در جهان اسلام در مورد نوع نگاه به تربیت رویکردهای مختلفی قابل ترسیم است، که هدف غایی تربیت نزد آن ها رضایت و قرب خداوند می باشد. اما هر یک از این رویکردها بر اساس مولفههای متفاوت این هدف را دنبال میکنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رویکرد نقل گرایی به این مولفهها میباشد. تحقیق حاضر با استفاده از رویکرد کیفی و روش اسنادی و منابع کتابخانهای انجام شده است. نتایج پژوهش نشان داد نقل گرایان در کنار توجه به رضایت و قرب الهی به عنوان هدف غایی تربیت اسلامی به عدالت اجتماعی، پرهیز از آموزش مختلط، ملازمت، مخالفت، موافقت و سندیت معلم به عنوان اصول تربیت توجه دارند. در بحث روشهای تربیتی به روش آموزش فعال، مباحثه و تکرار و تمرین توجه دارند. علاوه بر این در فرایند یاددهی و یادگیری نیز تاکید فراوانی به نقش الگویی معلم و محتوای درسی مبتنی بر قران کریم و روایات ائمه اطهار دارند.
کریمی عقدا, هادی و فتاحی اردکانی, محسن . (1404). بررسی و تبیین رویکرد نقل گرایی به مولفه های تربیت اسلامی. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی, (), -. doi: 10.48310/riet.2025.18399.1361
MLA
کریمی عقدا, هادی , و فتاحی اردکانی, محسن . "بررسی و تبیین رویکرد نقل گرایی به مولفه های تربیت اسلامی", پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی, , , 1404, -. doi: 10.48310/riet.2025.18399.1361
HARVARD
کریمی عقدا, هادی, فتاحی اردکانی, محسن. (1404). 'بررسی و تبیین رویکرد نقل گرایی به مولفه های تربیت اسلامی', پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی, (), pp. -. doi: 10.48310/riet.2025.18399.1361
CHICAGO
هادی کریمی عقدا و محسن فتاحی اردکانی, "بررسی و تبیین رویکرد نقل گرایی به مولفه های تربیت اسلامی," پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی, (1404): -, doi: 10.48310/riet.2025.18399.1361
VANCOUVER
کریمی عقدا, هادی, فتاحی اردکانی, محسن. بررسی و تبیین رویکرد نقل گرایی به مولفه های تربیت اسلامی. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی, 1404; (): -. doi: 10.48310/riet.2025.18399.1361