ادیبمنش، مرزبان (1402). تبیین آسیبهای حوزه تربیت دینی مدارس و ارائه راهبردها و راهکارهای مناسب.
پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 4(1)، ص33-46. https://doi.org/
10.22034/riet.2023.13042.1151
افتخاری، جابر؛ افتخاری، حجت؛ رنجبری، ثریا (1400). تحلیل کتابهای هدیههای آسمان دوره ابتدایی نسبت به مولفههای شکوفایی. مطالعات اسلام و روانشناسی، 15(29)، ص145-162.
پورشیرازی، مرتضی (1401). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان چهارم ابتدایی براساس روشهای تربیت دینی.
پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 2(4)، ص45-68. https://doi.org/
10.22034/riet.2022.12293.1133
خسروی، رحمتالله؛ مهری، آرمان (1403). ارزیابی برنامه درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی براساس مؤلفههای مربوط به انگاره خدا.
مطالعات برنامه درسی، 19(72)، ص91-120. https://doi.org/
10.22034/jcs.2024.180208
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: شورای عالی آموزش و پرورش؛ با همکاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
رحمانپور، محمد؛ میرشاه جعفری، سید ابراهیم (1395). آسیبهای تربیت دینی و ارائه راهکارهای مناسب از دیدگاه صاحبنظران با رویکرد برنامهریزی درسی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 24(32)، ص31-52.
رحمانی، عاطفه؛ دانشمند، بدرالسادات؛ سلطانی، اصغر (1402). بررسی مؤلفههای هوش اخلاقی در کتابهای هدیههای آسمان دوره ابتدایی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 11(2)، ص91-116.
https://doi.org/10.30497/esi.2023.244744.1635
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1397). راهنمای معلم هدیههای آسمان پایه دوم. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سوسن، کشاورز (1384). تحلیل دستاوردهای تحقیقات در خصوص تاثیر نظام آموزش و پرورش رسمی کشور بر تربیت دینی دانشآموزان. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
طباطبایی نژاد، سید سجاد؛ نوذری، محمود (1403). روش تدریس هدیههای آسمان. قم: انتشارات حوزه و دانشگاه.
کرسول، جان دبلیو (1393). طرح پژوهش رویکردهای کیفی، کمّی و ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس. تهران: انتشارات آییژ.
کریمزاده، صادق؛ نجفی، حسن؛ نیکونظر، ابوالفضل (1400). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان دوره ابتدایی براساس مؤلفههای عاطفه دینی. معرفت، 30(6)، ص29-40.
کریمیان، حسین (1396). بررسی و تبیین میزان توجه به مهارتهای تفکر انتقادی در کتابهای هدیهای آسمان دورۀ ابتدایی از دیدگاه معلمان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6(19)، ص75-95.
گلشن، امین؛ عظیمی، محمد (1402). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه دوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای تربیت اخلاقی. معرفت اخلاقی، 14(34)، ص79-90.
محمدی، علیرضا (1403). بررسی میزان توجه کتاب هدیههای آسمان پایه پنجم ابتدایی به مؤلفههای نماز و مهدویت. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 5(2)، ص63-82.
محمدی، محمود؛ یاوری، سمانه (1402). بررسی تجربیات زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از مسائل و آسیبهای تربیت دینی در مدارس دوره متوسطه. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 4(3)، ص7-28.
معافی، لیلا؛ اشرفی، عباس (1392). عوامل موثر بر دینپذیری و دینگریزی جوانان از دیدگاه جوانان. معرفت، 11(22)، ص13-28.
مهرمحمدی، محمود (1402). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها، چشماندازها. تهران: انتشارات سمت.
میرزایی، مهدی (1402). تحلیل محتوای کتابهای درسی آموزش قرآن و هدیههای آسمان دوره اول ابتدایی از حیث توجه به مؤلفههای تربیت هویتمحور معنوی و اخلاقی کودکان منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی. مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن و عترت، 6(11)، ص107-140. https://doi.org/10.48310/qej.2024.14993.1015
نجفی، حسن؛ دهقان کلور، محمدصادق (1400). تحلیل کیفی کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی بر مبنای مولفههای اخلاق الهی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 17(1)، ص143-161.
یوسفی، زهرا؛ دافعیان، فاطمه؛ مالکیپور، محمدمهدی؛ شهبازی، اعظم (1403). مطالعه کیفی علل دینگریزی نوجوانان پسر در خانوادههای مذهبی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 4(12)، ص37-65.
Aseery, A. (2024). Enhancing learners’ motivation and engagement in religious education classes at elementary levels. British Journal of Religious Education, 46(1), p. 43-58.
https://doi.org/10.1080/01416200.2023.2256487
Broussard, S.C. & Garrison, M.B. (2004). The relationship between classroom motivation and academic achievement in elementary‐school‐aged children.
Family and consumer sciences research journal, 33(2), p.106-120. https://doi.org/
10.1177/1077727X04269573
Hanifin, P.A. & Grajczonek, J.P. (2007).
Teaching and learning in the early years' religion class. In: Religious Education (Vol. 158, p. 158-176).
https://doi.org/10.1080/01416200.2015.1110112
Kim, Y.H. (2016). Early childhood educators’ meta-cognitive knowledge of problem-solving strategies
and quality of childcare curriculum implementation.
Educational Psychology, 36(4), p. 658-674.
https://doi.org/10.1080/01443410.2014.934661
McCrindle, M. (2018). What comes after Generation Z? Introducing Generation Alpha [web log comment].
Okeke, C. & Okoye, H. (2016). The challenges facing the effective teaching and learning of religious/moral education in secondary schools in Onitsha urban. UNIZIK Journal of Religion and Human Relations, 8(1), p. 84-96.
Streubert, H.J. & Carpenter, D.R. (2003). Qualitative research in nursing: Advancing the humanistic imperative. Lippincott Williams & Wilkins.