احسانی، کیوان؛ نبوی، سید مجید (1398). کتابشناسی پاسخ به شبهات قرآنی. پژوهشهای نوین در آموزههای قرآن و سنّت، 2(3)، ص82-98.
اسداللهی، فاطمه؛ مهرمحمدی، محمود (1398). واکاوی تاثیر روایتنگاری تأملی بر توسعه حرفهای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان؛ پدیدارشناختی تجارب زیسته. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 16(2)، ص87-102.
https://doi.org/10.22070/tlr.2019.3321
اسعسی، مجید (1402)، نسل ضد (Z) چگونه میاندیشد؟ تحقیقات راهبردی در تعلیم و آموزش و پرورش، 1(7)، ص311-321.
امام قلیوند، فاطمه (1385). تکنیکهای پرورش خلاقیت. رشد آموزش، شماره 4، ص30-34.
بدری گرگری، رحیم؛ کلوانی، ناهید (1392). تأثیر روش ایده جویی (اسکمپر) بر تفکر خلاق. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره 2، ص151-168.
بقایی، حسین؛ مشفقیان، فرزانه؛ شوکتی، سعادت (1402). تاثیر برنامه درسی پنهان بر شخصیت دینی دانشآموزان براساس مدل ارزیابی کیفیت. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 4(2)، ص85-102.
https://doi.org/10.22034/riet.2023.13999.1180
جباری، محمدصالح (1402). روششناسی اهل بیت(ع) در پاسخ به شبهات. قم: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه.
جرالد، ال. گوتک (1389). مکاتب فلسفی آراء تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاک سرشت. تهران: سمت.
جعفریان یسار، حمید؛ جعفریان یسار، فرزانه (1398). توسعه صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان با تاکید بر کارورزی. مطالعات کارورزی در تربیت معلم، 1(1)، ص1 -12.
حسینی، افضل السادات (1376). شیوههای آموزش خلاقیت، تربیت، شماره 119، ص16-19.
حکیمیان، مسعود (1400). منطق شناخت شبهه: پاسخیابی، روش پاسخگویی، و شناخت جریانهای تولیدکننده شبهه با رویکرد قرآنی. قم: دارالعلم.
سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی (1399). راهنمای معلم دین و زندگی. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی.
سیف، علیاکبر (۱۳۸۴). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: آگاه.
شاقلی، ریحانه؛ مویدی، علی اکبر؛ صیادی، طیبه (1399). روشهای نوین تدریس. کرج: نشر آموزش کشاورزی.
شجاعی، مسلم؛ عوضزاده، ابوطالب (1401). چالشهای تربیت دینی با رویکرد دینگریزی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 2(2)، ص49-66.
https://doi.org/10.22034/riet.2022.11126.1109
شرفی، محمدرضا (1387). گشودگی اخلاقی در منظر تربیت اسلامی. اندیشههای نوین تربیتی، 4(1)، ص131-154.
طبیبی، علیرضا؛ حسن بگی، علی؛ دسترنج، فاطمه؛ وطنخواه، وحید (1400). گونهشناسی شبهات در مطالعات قرآنی و تبیین طرحوارۀ شبههپژوهی. پژوهشنامه قرآن و حدیث، ۱۵(۲۹)، ص۱۹۹-۲۳۵.
عباسی ولدی، محسن (1390). روششناسی پاسخگویی به پرسش های اعتقادی. قم: آیین فطرت.
عراقیان مجرد، فرشته؛ باقری نسامی، معصومه (1403). تفکر شش کلاه، روش نوین تدریس در آموزش پرستاری. توسعه آموزش جندی شاپور، شماره 3، ص322-324. http://doi.org/10.22118/edc.2023.375607.2225
فلاح، محمدجواد (1402). اصول و روشهای پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی. قم: بوستان کتاب.
قنبری، مرضیه؛ بابایی، زهرا؛ معصومینژاد، رضا (1400). واکاوی درس کارورزی دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ یک فهم آموزشی توسعهمدار. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 25(49)، ص290-315.
https://doi.org/10.30487/rwab.2022.547795.1494
محقق گرفمی، البرز؛ خرقانی، حسن (1402). بایستههای گفتاری- رفتاری پاسخ به شبهات در سیره رضوی. امام رضا(ع) و علوم روز، 1(1)، ص6-26. https://doi.org/10.22034/ijs.2023.172000
محمدی احمدآبادی، فرشته (1399). روشهای پاسخ به شبهات در قرآن و روایات، قم: هاجر.
مزیدی، محمد؛ خدمتیان، محمد (1396). ارائه الگوی تربیت جنسی با تکیه بر دیدگاه اندیشمندان مسلمان. تربیت اسلامی، شماره 25، ص161-183. https://doi.org/10.30471/edu.2017.1350
ملکنیا، اعظم؛ برزگر بفرویی، کاظم (1402). تأثیر روش ایدهجویی (اسکمپر) بر انگیزه پیشرفت. مطالعات آموزشی و دانشگاهی، شماره 2، ص131-153. https://doi.org/10.48310/pma.2023.3051
ملکی، حسن (۱۳۸۲). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). پیاماندیشه: تهران.
نوذری، محمود (1401). تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان. تهران: دانشگاه فرهنگیان؛ قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
هاشمیاننژاد، فریده (1376). جنبههای روانی رشد تفکر خلاق. تربیت، شماره 124، ص57-61.
Bergler, T.E. (2020). Generation Z and Spiritual Maturity. Christian Education Journal, 17(1), p. 75-91.
Demir, M.K., Sahin, C. & Arcagok, S. (2015). Assesing Elementary Student Teachers’ Attitudes Towards School Experiences. Dicle Universitesi Ziya Gokalp Egitim Fakultesi Dergisi, 25(2015), p. 136-156.
James, W. (1907). Pragmatism: A New Name for Some Old Ways of Thinking: Popular Lectures on Philosophy. India: Longmans, Green.
Park, S.Y., Do, B., Yourell, J., Hermer, J. & Huberty, J. (2024). Digital Methods for the Spiritual and Mental Health of Generation Z: Scoping Review. Interact J Med Res, 6(13).
Twenge, J.M. (2023). Generations: The Real Differences Between Gen Z, Millennials, Gen X, Boomers, and Silents - and What They Mean for America's Future. New York: Atria Book.