آبزن، امین؛ حافظی، شهرام؛ غلامی، عبدالخالق (1401). طراحی و اعتبارسنجی الگوی مرشدیت سازمانی در سیستم آموزش عالی. انجمن علوم مدیریت ایران، 17(66)، ص95-122.
امیری، احمد (1387). پدیدههای طبیعی در قرآن و کاربرد شناخت آن در تفسیر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه امام صادق(ع).
حسنی، محمد؛ صادقزاده قمصری، علیرضا (1400). تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی (تربیت مدرسهای) در جمهوری اسلامی ایران. تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
دوان پی، شولتز؛ سیدنی الن، شولتز (1389). نظریههای شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی. تهران: ویرایش.
رنجبر، عباس و همکاران (1400). واکاوی و بررسی طبیعت از دیدگاه قرآن کریم. در: مشهد: دومین کنفرانس بینالمللی علم اطلاعات جغرافیایی، بنیادها و کاربردهای بین رشتهای.
طباطبایى، سید محمدحسین (1417ق). المیزان فى تفسیر القرآن. قم: دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسین حوزه علمیه، ج20، 17.
طهرانی، بهاره و همکاران (1396). گونهشناسی آیات علمی قرآن و مبانی استنباط گزارههای علمی از آنها. آموزههای قرآنی، شماره 26، ص105-130.
عابدی، حیدرعلی (1389). کاربرد روش تحقیق پدیدهشناسی در علوم بالینی. راهبرد، 19(54)، ص254-207.
غفارنیا، فاطمه؛ بنیاسدی، رضا (1402). ستارگان در قرآن. در: تهران: دهمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای دینی، علوم اسلامی، فقه و حقوق در ایران و جهان اسلام.
قائدی، کامران؛ اسکندری بروجنی، زهرا؛ خداشناس، شعبان (1402). بررسی تطبیقی مراحل امبریوژنز تکامل جنین از دیدگاه قرآن و علم جنینشناسی. پژوهشهای جانوری، 36(2)، ص62-69.
لطیفی، میثم (1397). روششناسی گونهشناسی: رهنمونی بر نظریهپردازی در دانش مدیریت. مطالعات مدیریت دولتی ایران، 1(2)، ص25-52.
مجلسی، محمداسمائیل؛ زینلیپور، فاطمه (1400). علوم و فرآوردههای گیاهی در قرآن. در: ساری: همایش ملی پژوهشهای میانرشتهای قرآن و انگارههای علوم زیستی.
مهرابی، معصومه؛ نظربیگی، مریم؛ امرائی، ایوب (1401). بازنمایی عناصر طبیعت در قرآن کریم از دیدگاه زبانشناسی زیستمحیطی. تحقیقات علوم و حدیث، 4(56)، ص173-197.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ, US: Prentice-Hall, Inc.
Corbin, J. & Strauss, A. (1990). Qrounded Theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria Qualitative Sociology. Qualitative Sociology, 13(1), p. 3-21.
Langdridge, D. (2007). Phenomenological psychology: Theory, research and method. London: Person Education Limited.
Rahman, M.T. (2011). Integrating Lessons from The Qur’an and Hadith in Teaching Molecular Biology. Revelation and Science, 1(03). https://doi.org/10.31436/revival.v1i03.41
Sriatun, S. & Sulhadi, A. (2022). Development Tools Contains Interqration of Quran Values. Advances in Social Science,145(3). https://doi.org/10.1061/(ASCE)EI.1943-5541.0000412
Uswatun, H., Darwyan, S. & Taufiq, M. (2022). Developing Class Instruction for Linking the Quran to Biological Science. Ishlah Jurnal Pendidikan, 14(3).