قرآن کریم.
الوانی، مهدی (1379). تصمیمگیری و تعیین خطمشیء دولتی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، سمت.
بازرگان، مهدی (1350). دین و تمدن. تهران: شرکت سهامی انتشار.
جمشیدی، محمدحسین (1377). اندیشه سیاسی شهید رابع سید محمدباقر صدر. تهران: اداره نشر وزارت امورخارجه.
خامنهای، سید علی (11/06/1399). بیانات در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46388
خامنهای، سید علی (13/02/1395). بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=32970
خامنهای، سید علی (16/02/1394). بیانات در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29639
خامنهای، سید علی (17/02/1396). بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36431
خامنهای، سید علی (18/02/1392). بیانات در دیدار جمعی از فرهنگیان. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=22515
خامنهای، سید علی (19/02/1397). بیانات در دانشگاه فرهنگیان (به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم). قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39542
خامنهای، سید علی (21/02/1401). بیانات در دیدار معلمان. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50226
خامنهای، سید علی (22/11/1397). انقلابیگری. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1803&p=3
خمینی، سید روحالله (1385). صحیفه امام. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ چهارم، ج6-10، 12-13.
دانشگاه فرهنگیان (1391). اساسنامه دانشگاه فرهنگیان.
دهخدا، علی اکبر (1377). لغتنامه. تهران: موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.
راغب اصفهانی، حسین (۱۴۱۶ق). مفردات الفاظ القرآن. بیروت: دارالقلم.
شراره، عبدالجبار (1374). روش تربیت انقلابی در مکتب امام حسین(ع) و گرایش هماهنگ امام خمینی با این روش. تهران: کنگره بینالمللی امام خمینی و فرهنگ عاشورا (11 تا 12 خرداد 1374).
شریعتی، علی (1364). مجموعه آثار. بینا، ج ۵.
شفیعی، احمد (1385). انقلاب اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی. حصون، شماره 7.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش.
شورای عالی آموزش و پرورش (۱۳۹۵). ماده واحده سوگندنامه معلمی (مصوبه نهصد و بیست و نهمین جلسه).
طباطبایی، محمدرضا (1379). صرف ساده. قم: دارالعلم.
علیپور، فاطمه (1400). واکاوی مولفههای تربیت انقلابی زمینهساز تمدن اسلامی: پژوهشی مبتنی بر تحلیل مضمون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 2(1).
عمیدزنجانی، عباسعلی (1370). انقلاب اسلامی و ریشههای آن. طوبی.
فاطمی، ریحانه سادات (1399). چگونگی تربیت نسل انقلابی براساس بیانیه گام دوم انقلاب از منظر مقام معظم رهبری. در: همایش ملی نقش زنان در گام دوم انقلاب اسلامی.
فرهنگی، علیاکبر؛ صفرزاده، حسین (1385). روشهای تحقیق در علوم انسانی با نگرشی بر پایاننامهنویسی. پیام پویا.
فقیهی، علینقی (1400). تربیت جامعه انقلابی و نقش آن در تمدنسازی نوین. مطالعات قرآن و علوم، 5(10).
گرجی، ابراهیم؛ برخورداری، سجاد (1388). مبانی روش تحقیق در علوم اجتماعی. تهران: ثالث.
مجتهد شبستری، محمد (۱۳۸۰). نقدی بر قرائت رسمی از دین. طرح نو.
محمدی، منوچهر (1386). تحلیلی بر انقلاب. تهران: امیرکبیر.
مطهری، مرتضی(1378). پیرامون انقلاب اسلامی ایران. تهران: صدرا، چاپ شانزدهم، ج1.
موسوی، سید نقی؛ معتمد، عزتالله (1398). تربیت انقلابی: چیستی و چرایی و چگونگی. زمزم هدایت، پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع).
ویلسون، پراین.ر. (1374). فرهنگ و دین در دائرهالمعارف دین. وایرسته میرچا الیاده. طرح نو.
هوبر، احمد (۱9/۱۱/۱۳۹۴). دستاوردهای انقلاب اسلامی. انتشارات کیهان.
Huntington, S. (1963). Political order in changing societies.