افشارمنش، محمود؛ نوذری، محمود (1400). راهکارهای همکاری خانه و مدرسه در راستای تقویت تربیت دینی دانشآموزان دوره ابتدایی. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 1(4)، ص30-7.
ایلامی، اورنگ؛ مسلمیراد، مسلم؛ نعیمی، ابراهیم؛ بابوئی، امین؛ رضایی، کریم (1399). تأثیر رواندرمانی مذهبی با تأکید بر اهمیت نماز بر سلامت روان و درد بیماران سرطانی. دین و سلامت، 58، ص444-451.
حسین ثابت، فریده؛ مومیپور، مهرنوش (1399). رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهتگیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر. روانشناسی و دین، 8(3)، ص161-145.
دهقانی، فرزانه؛ سیفی، محمد؛ ناطقی، فائزه؛ فقیهی، علیرضا (1398). اثربخشی آموزش شادکامی بر ارتقای کیفیت زندگی کارکنان کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارس براساس نگرش مذهبی آنان. جامعهشناسی تربیتی ایران، 1(9)، ص48-59.
زکوی، علی اصغر؛ مرزبند، رحمتاله؛ یوسفپور، محمد (1400). بررسی تاثیر گناه در ایجاد برخی از بیماریها و تبیین الگوهای آن بر پایه جهانبینی اسلامی. پژوهش در دین و سلامت، 7(4)، ص131-48.
ساریزاده، محمدصادق؛ نجفی، محمود؛ رضایی، علی محمد (1399). پیشبینی افسردگی براساس مقابله مذهبی و مولفههای رشد مثبت جوانان در نوجوانان. سلامت روان، دین و فرهنگ، 23(2)، ص216-228.
شجاعی، مسلم؛ عوضزاده، ابوطالب (1401). چالشهای تربیت دینی با رویکرد دینگریزی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 2(2)، ص66-50.
کهریزه، مهناز؛ صابری، محمد؛ بشیرگنبدی، سپیده (1400). تأثیر مداخلات معنوی- مذهبی بر اضطراب، افسردگی و سازگاری با طلاق والدین در دانشآموزان دختر دبیرستانی. سلامت، معنویت و اخلاق پزشکی، 7(2)، ص2-8.
کیانی، زهرا؛ فرضعلی، فاطمه (1401). بررسی میزان اثربخشی آموزههای قرآنی متوسطه اول بر مهارت کنترل استرس دانشآموزان دبیرستان نرجس شهرستان مه ولات. پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی، 3(1)، ص83-104.
محمد کریمی، محسن؛ طالپسند، سیاوش؛ رحیمیان بوگر، اسحاق (1402). اثربخشی آموزش مثبتنگری و راهبردهای مقابله مذهبی بر تابآوری در دانشآموزان شهر تهران. مطالعات میانفرهنگی، 18(54)، ص168-149.
نجفی، حسن؛ ملکی، حسن؛ سبحانینژاد، مهدی؛ مصباح، علی (1400). طراحی الگوی برنامه درسی هویت دینی در دوره اول متوسطه. مطالعات برنامه درسی، 16(61)، ص59-92.
نخعی، سمیه؛ قادرسارانی، راضیه؛ روزرخ، زهرا؛ میر، عباس (1401). تاثیر خواندن داستانهای قرآنی بر روی مهارتهای ارتباطی و هویت دینی و تابآوری دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان زابل. ایدههای نوین روانشناسی، 13(17)، ص13-1.
نصیری، محمد (1400). تأثیر روزه ماه مبارک رمضان بر تابآوری و سرسختی روانی دانشجویان. مجله تغذیه، روزه و سلامت، 9(3)، ص207-211.
هاشمی، سید مرتضی؛ مهداد، علی؛ شکری، امید (1402). مقایسه اثربخشی بستههای آموزش مثبتنگر، تابآوری و ذهنآگاهی بر رضایت تحصیلی دانشآموزان. رویش روانشناسی، 12(2)، ص152-141.
Abbas, A.A. (2022). The effectiveness of the mini-games style in learning the skills of Darbel, handling and receiving basketball for first intermediate students. University of Anbar Sport and Physical Education Sciences, 5(24).
Ayub, N., Iqbal, S. & Rangoonwala, E. (2022). Religious Identity and Psychological Well-being: Gender Differences Among Muslim Adolescents. Pakistan Journal of Psychological Research, 37(1).
Baumgartner, J.N. & Schneider, T.R. (2023). A randomized controlled trial of mindfulness-based stress reduction on academic resilience and performance in college students. Journal of American College Health, 71(6), p. 1916-1925.
Cassidy, S. (2015). Resilience building in students:The role of academic self-efficacy. Frontiers in Psychology, 6, p.1781.
Choi, S., Yoo, I., Kim, D., An, S., Sung, Y. & Kim, C. (2023). The moderating effect of resilience on the relationship between academic stress and school adjustment in Korean students. Frontiers in Psychology, 13, p.941129.
De la Fuente, J., Zapata, L., Martínez-Vicente, J.M., Sander, P. & Cardelle- Elawar, M. (2017). The role of personal self-regulation and regulatory teaching to predict motivational-affective variables, achievement, and satisfaction: a structural model. Front. Psychol. 6, p. 399.
Edara, I.R., Del Castillo, F., Ching, G.S. & Del Castillo, C.D. (2021). Religiosity, emotions, resilience, and wellness during the COVID-19 pandemic: A study of Taiwanese university students. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(12), p. 6381.
Hallahan, D.P., Pullen, P.C., Kauffman, J.M. & Badar, J. (2020). Exceptional learners. In: Oxford Research Encyclopedia of Education.
Liu, Y., Wang, Z., Zhou, C. & Li, T. (2014). Affect and self-esteem as mediators between trait resilience and psychological adjustment. Personality and individual differences, 66, p. 92-97.
Mahamid, F.A. (2020). Collective trauma, quality of life and resilience in narratives of third generation Palestinian refugee children. Child Indicators Research, 13, p. 2181-2204.
Martin, A.J. & Donlevy, V. (2022). The role of engagement in immigrant students’ academic resilience. Learning and Instruction, 82, p.101650.
Masten, A. (2016). Academic resilience of immigrant youth in Greek schools: Personal and family resources. European Journal of Developmental Psychology,13(3), p. 377-393.
Meyer, F. (2021). Measuring academic resilience in quantitative research: A systematic review of the literature. Educational Research Review, No.34.
Noreen, A., Iqbal, N., Hassan, B. & Ali, S.A. (2021). Relationship between psychological distress, quality of life and resilience among medical and non-medical students. J Pak Med Assoc, 71(9), p.2181-2185.
Rizvi, M.A.K. & Hossain, M.Z. (2017). Relationship between religious belief and happiness: A systematic literature review. Journal of religion and health, 56, p.1561-1582.
Rudd, G., Meissel, K. & Meyer, F. (2021). Measuring academic resilience in quantitative research: A systematic review of the literature. Educational Research Review, No. 34.
Samuels, W.E. (2004). Development of a non-intellective measure of academic success: Towards the quantification of resilience. The University of Texas at Arlington.
Surzykiewicz, J., Skalski, S.B., Niesiobędzka, M. & Konaszewski, K. (2022). Exploring the mediating effects of negative and positive religious coping between resilience and mental well-being. Frontiers in behavioral neuroscience, No.16.
Tomaszewski, R. (2021). A STEM e-class in action: A case study for asynchronous one-shot library instruction. The Journal of Academic Librarianship, 47(5).
Vemde, L., Thijs, J. & Hornstra, L. (2023). The classroom social environment in mixed secondary school classes: The role of ethnic classroom composition and classmates’ explicitly and implicitly measured ethnic attitudes. Social Psychology of Education,26(2), p. 333-366.
Yu, I.E. (2021). Institutional identity of pedagogical education: problems and development trends. Перспективы науки и образования, 2(50), p.70-87.