امینی، محمد؛ صمدیان، زهره؛ رحیمی، حمید (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان. اندازهگیری تربیتی، 4(13)، ص21-44.
حسینی کریمی، باقر؛ ضابطپور کاری، غلامرضا (1399). تاثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش و انگیزش دینی دانشجویان. پژوهش در نگارش کتب دانشگاهی، 24(47)، ص255-280.
حلیمی جلودار، حبیبالله (1394). بررسی دیدگاه دانشجویان درباره شیوه آموزش دروس معارف اسلامی با تاکید بر خصایص جمعیتشناختی آنان (نمونه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران). پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 37، ص111-130.
حمیدیزاده، کتایون (1402). بررسی الگوهای نوین تدریس از شناخت تا کاربرد میان اساتید دانشگاه فرهنگیان. مطالعات سیاستگذاری تربیت معلم، 6(2)، ص56-67.
حمیدیزاده، کتایون؛ ابراهیمی، امیرحسین؛ چزانی شراهی، ابوالفضل (1402). جایگاه مولفههای دینپروری در کتابهای هدیههای آسمانی دوره ابتدایی. پژوهش در آموزش معارف اسلامی، 4(2)، ص53-62.
خامنهای، سیدعلی (11/4/1393). بیانات در دیدار با اساتید دانشگاهها. قابل دسترس در: https://khl.ink/f/26859
خمینی، سید روحالله (1356). صحیفه نور. تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ج 3.
داودی، محمد (1399). تبیین مبانی دینشناختی تربیت دینی و دلالتهای آن. تربیت اسلامی، 15(34)، ص136-113.
دهقانی، علیاصغر؛ نصر اصفهانی، احمدرضا؛ مشکات، عبدالرسول (1402). بررسی ضرورت ارائه دروس معارف اسلامی در مقطع کارشناسی دانشگاهها. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 59(31)، ص91-118.
ضابطپور کاری، غلامرضا؛ حسینی کریمی، باقر (1400). بررسی وضعیت نگرش شناختی، عاطفی و عملکردی دانشجویان به درسهای معارف اسلامی. پژوهش در نگارش کتب دانشگاهی، 25(49)، ص214-236.
فیروزی، رضا (1394). آسیبشناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاههای دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دورههای دکترای حرفهای. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 19(2)، ص152-172.
قربانی، هاشم (1401). شاخصهای بهسازی رویکرد تربیتی در دروس معارف اسلامی. تربیت متعالی، 1(2)، ص49-69.
قربانی، هاشم؛ ابوالحسنی نیارکی، فرشته (1399). الگوی مقایسهای، راهکاری کارآمد برای تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاهها در ساخت تبیین و دفاع از آموزههای اسلامی. تربیت اسلامی، 1(31)، ص127-148.
قوی، نیره؛ محرمی، راحله (1402). بایستههای ارتقاء کیفیت آموزش دروس معارف اسلامی از دیدگاه اساتید و دانشجویان در پساکرونا. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 31(58)، ص41-65.
لیاقتدار، محمدجواد؛ شانظری، جعفر؛ مسلمی، معصومه (1387). ارزیابی رضایتمندی دانشجویان از دروس عمومی در شهر کرمان. انقلاب اسلامی، 7(14)، ص1-22.
یوسفی لویه، وحید (1386). تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش دینی دانشجویان. تربیت اسلامی، 5(3)، ص153-184.
Ahmad, S.S. & Tengku Kasim, T.S.A. (2017). Permasalahan dan cabaran Guru Pendidikan Islam (GPI) dalam membentuk personaliti dan akhlak pelajar: Satu analisis secara kritis. In: M.N. Mohamad, M.R. Idris, F. Mat Zain, C. Khaegphong, A. Pattanapricawong & N.A.R. Nik Abdul Ghani (Eds.), Proceedings of the International Conference on Islam. Development and Social Harmony in Soutthest Asia, p. 1-15.
Bischoff, K. (2016). The Civic Effects of Schools: Theory and Empirics. Theory and Research in Education, 14(1), p. 91-106.