احمدآبادی، آرزو؛ زینآبادی، حسن رضا؛ استاد رحیمی، مریم (1400). تأثیر تدریس با روش معکوس در مقایسه با روشهای همیاری، کاوشگری و سخنرانی بر یادگیری علوم تجربی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی. پژوهش در تربیت معلم، 4(1)، ص28-9.
اسلامیان، حسن؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ امین خندقی، مقصود (1394). عدم انطباق روش تدریس دبیران درس دین و زندگی پایه سوم متوسطه با کتاب راهنمای تدریس. تربیت اسلامی، 10(20)، ص27-7.
اسلامیان، حسن؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ فاتحی، یونس (1392). مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس در درس دین و زندگی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(11)، ص23-13.
اسماعیلی، ابراهیم؛ موسوی، فرانک (1394). مقایسه روش تدریس مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی با شیوه سخنرانی و تاثیر آنها بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، شماره 12، ص109-97.
بهنامفر، رضا (1392). فن بیان در تدریس، عنصر فراموششده. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(7)، ص625-623.
حسینی نسب، سید داوود؛ فلاح، نوروز (1387). تاثیر روش تدریس مشارکتی (همیاری) و روش تدریس سنّتی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به درس معارف اسلامی در مراکز پیشدانشگاهی شهر تبریز. علوم تربیتی، 1(3)، ص80-41.
حسینیراد، منیژه؛ دانشپور، محمد معین؛ غضنفری، محمد عرفان؛ حمیدی، علی (1399). مقایسه تاثیر روش تدریس سخنرانی و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم ابتدایی در درس علوم تجربی. پژوهش در آموزش زیستشناسی، شماره7، ص64-53.
حیدری، طوبی؛ کریمیان، نورالسادات؛ حیدری، زهرا؛ امیری فراهانی، لیلا (1388). مقایسه تاثیر تدریس به روش سخنرانی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک، 12(4)، ص43-34.
دولتی میاندوآب، علیرضا؛ درتاج، فریبرز؛ فرخی، نورعلی (1397). تاثیر راهبرد آموزشیkwl بر انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی درس دین و زندگی. رهبری و مدیریت آموزشی، شماره45، ص122-109.
راستگو، معصومه (1390). بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم دانشآموزان پایه سوم راهنمایی شهرستان شاهین دژ و محمودآباد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه پیام نور استان تهران.
رهبرینژاد، یدالله (1373). بررسی شیوههای تدریس کتب فرهنگ اسلامی و تعلیمات دینی مقطع ابتدایی و مقایسه آن با روشهای تدریس فعال در مدارس شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد.
سادات، محمدعلی (1373). اهداف درس بینش اسلامی دوره متوسطه. مرکز منابع برنامهریزی درسی وزارت آموزش و پرورش.
سیرتی لیاولی، فریده؛ خاکپور، مریم؛ شاه مرادی، مهسا (1391). تاثیر روش تدریس همیاری بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان چالوس. در: اولین همایش حسابداری و مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور.
شاکرین، حمیدرضا (1385). پرسشها و پاسخهاى دانشجویى. قم: معارف، چاپ سوم.
صابرماهانی، احسان (1388). بررسی رابطه بین عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانشآموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر کرمان در سال تحصیلی 88-1387. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی.
صفرزاده، سحر؛ مرعشیان، فاطمه سادات (1394). رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دختر. روانشناسی فرهنگی زن (زن و فرهنگ سابق)، 7(25)، ص29-43.
ظهیری ناو، بیژن؛ رجبی، سوران (1388). بررسی ارتباط گروهی از متغیرها با کاهش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی. دانشور رفتار، 16(36)، ص80-69.
فرهادی، فرهاد؛ خلیلی مقدم، تهمینه؛ رئیسی، طاهره؛ نادری لردجانی، معصومه (1395). مقایسه روش تدریس استقرایی با روش تدریس همیاری بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع دوم متوسطه لردگان در سال تحصیلی 95-96. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2(3)، ص104-98.
کریمی، فاطمه؛ نیلی، محمدرضا؛ میرشاه جعفری، ابراهیم؛ شرفی، عاطفه (1393). بررسی مهمترین الزامات روش تدریس مشارکتی از دیدگاه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 9(19)، ص106-89.
محمدی خانقاهی، محمد؛ حسیزاده، امیدعلی (1394). تدوین و اعتباریابی مدل تدریس اثربخش برای اساتید دانشگاه تبریز. آموزش و ارزشیابی، 8(31)، ص91-77.
مرادیان، پیام؛ سلیسپور، نرگس؛ مرادیان، پریسا (1392). بررسی رابطه نوآوری، یادگیری سازمانی و عملکرد در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. در: رودهن: اولین کنفرانس بینالمللی حماسه سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی (با رویکردی بر مدیریت و حسابداری).
مهدیمقدم، امیرحسین؛ نورآبادی، سحر؛ هاشمی بناب، پریناز؛ گرمایی، هانیه (1401). تاثیر روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. علوم انسانی و اسلامی در هزاره سوم، 6(2)، ص155-145.
Clark, M.H., Middleton, S.C., Nguyen, D. & Zwick, L.K. (2014). Mediating relationships between academic motivation, academic integration and academic performance. Learning and Individual Differences, 33, p. 30-38.
Ercolano, L. (2007). Collaborative team teaching. Kean University.
Erkman, F., Canver, A., Handesart, Z., Borkan, B. & Sahan, K. (2010). Influence of perceived teacher acceptance, self-concept and school attitude on the academic achievement of school-age children in Turkey. Cross cultural Research, 44(3), p. 295-309.
Feldman, D.B. & Kubota, M. (2015). Hope, self-efficacy, optimism, and academic achievement: Distinguishing constructs and levels of specificity in predicting college grade-point average. Learning and Individual Differences, 37, p. 210-216.
Leone, C.M. & Richards, M.H. (1989). Classwork and homework in early adolescence the ecology of achievement. Journal of Youth and Adolescence, 11, p. 291-241.
Villa, R.A., Thousand, J.S. & Nevin, A.I. (2008). Co-teaching: A multimedia kit for professional development. Thousand Oaks. CA: Corwin Press.