قرآن کریم.
ابن ابی الحدید، معتزلی (1404ق). شرح نهجالبلاغه. قم: انتشارات کتابخانه آیتالله مرعشی نجفی، ج20.
ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهوش (1386). روشهای تحقیق کیفی. تهران: انتشارات بشری.
امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ دهقان نیری، ناهید؛ رهنورد، زهرا؛ نوری، سعید علی (1391). روششناسی تحقیق کیفی: پدیدارشناسی. پرستاری و مامایی جامعنگر، شماره 68، ص56-63.
انوشهپرور، ابوالفضل؛ ستوده، الهه؛ سرشور خراسانی، غلامعباس؛ سیف، سید مهدی؛ ملکوتی، سید حامد؛ نباتی، رضا؛ وکیل، مسعود (1391). مبانی و روش آموزش قرآن در دوره ابتدایی، ویژه مراکز تربیت معلم تهران. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
پاینده، ابوالقاسم (1382). نهجالفصاحه (مجموعه کلمات قصار حضرت رسول(ص) با ترجمه فارسی). تهران: دنیای دانش.
پروری، پیمان (1398). خوانشی نو از روش پدیدارشناسی، بنیانهای فلسفی، رویکردها و چارچوب اجرای تحقیق پدیدارشناسی. مطالعات جامعهشناسی، شماره 44، ص87-106.
جعفریان، سکینه؛ اوجاقی، ناهید؛ نجفی، حبیبالله (1395). مدل علّی تأثیرگذاری کنش استاد در کلاس درس، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 13(2)، ص61-74
خامنهای، سید علی (12/2/1385). بیانات در دیدار معلمان سراسر کشور. قابل دسترس در:
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش(1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شعبانی، حسن (1387). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). تهران: انتشارات سمت.
کیخا، احمد؛ حاجی علیان، نیره؛ محمدیمهر، مژگان؛ دارابی، فاطمه (1397). تحلیل ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی. مطالعات آموزشی، شماره 2، ص48-60
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان (1399). برنامه درسی بازنگری شده رشته آموزش ابتدایی ویژه دانشگاه فرهنگیان.
نباتی، رضا (1389).
40 گام در اشاعه برنامه درسی قرآن دوره ابتدایی. قابل دسترس در:
yun.ir/7uhpbc
نجفی، محمد؛ نصرتی، کمال؛ حاتمی، مصطفی؛ متقی، زهره (1394). ارتباط سیرت نیکوی استادان با انگیزش تحصیلی دانشجویان. رویکردهای نوین آموزشی، شماره 21، ص1-22.