نهجالبلاغه.
احمدی، زهرا (1400). اهداف، اصول و روشهای تعلیم و تربیت در نهجالبلاغه. در: میناب: همایش ملی پژوهشهای حرفهای در روانشناسی و مشاوره از نگاه معلم.
انصاریان، حسین (1388). ترجمه نهجالبلاغه. نشر دار العرفان: قم.
داناییفرد، حسن؛ مظفری، زینب (1387). ارتقای روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مدیریتی: تأملی بر استراتژیهای ممیزی پژوهشی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 1(1)، ص1-23.
دروار، زینب؛ قادری، علی؛ نعمتالهی، سوسن (1395). معلم و تعلیم و تربیت در نهجالبلاغه و از کلام امیرالمومنین علی(ع). در: پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
ربانی، حسن؛ جوانشیر، صالح؛ نظری، میلاد؛ ملکی مقدم، علی (1396). خصوصیات تعلیم و تربیت و ارتباط آنها از منظر اسلام. در: قم: سومین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران.
روستایی، علیرضا (1389). چگونه با مشکلات مواجه و آنها را قدرتمندانه حل کنیم. اصفهان: انتشارات بینشآزادگان.
ستایشفر، طیبه (1395). رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی براساس تربیت مغزمحور. ایدههای نو در علوم و فناوری، 1(3)، ص81-93.
سلطانی، محمدرضا؛ خانی؛ علی (1395). استخراج معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاههای فرهنگی مبتنی بر انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری. مدیریت اسلامی، 2(24)، ص105-133.
سلیمانیکیا، علیرضا (1397). تربیت اسلامی و تربیت غیراسلامی با نگاه مقایسهای. در: سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و رفتاری.
شکری نصرتآبادی، احترام؛ خدیوی، اسدالله (1398). آشنایی با شاخصهها و ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی و بهرهگیری از آنها برای آموزش کودکان دبستانی. پژوهش و مطالعات علوم اسلامی، 1(1)، ص1-20.
شهیدی، سید جعفر (1372). ترجمه و شرح نهجالبلاغه. انتشارات آموزش انقلاب اسلامی، چاپ چهاردهم.
صالحی، اکبر؛ تهامی، رحیمه سادات (1388). بررسی و تحلیل عوامل و موانع مؤثر در تربیت دینی بر مبنای سخنان حضرت علی(ع) در نهجالبلاغه. تربیت اسلامی، شماره 9. ص 75-94.
عابدی جعفری، حسن و همکاران (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روش ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، 5(2)، ص151-198.
قاسمی، وحید؛ نورمحمدی دوین، عباس؛ رضاپورمنفرد، احمد (1395). بررسی تعلیم و تربیت اسلامی از منظر سخنان حضرت علی(ع) در نهجالبلاغه. در: بابل: دومین کنفرانس ملی روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی.
کریمی، عبدالعظیم (1393). تربیت شدن بهمثابه فطری بودن. تربیت اسلامی، 9(19)، ص138-117.
کلینی، محمد بن یعقوب (1379). اصول کافی. ترجمه محمدباقر کمرهای. تهران: سازمان اوقاف و امور خیریه؛ انتشارات اسوه، ج1.
گروه نویسندگان (1388). تربیت دینی در جامعه اسلامی معاصر. مؤسسه امام خمینی، ج 1.
مجلسی، محمدباقر(1392). بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار علیهم السلام. ترجمه گروه مترجمان. تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور؛ موسسه انتشارات کتاب نشر، ج1.
مرادی مهرآبادی، فاطمه (1398). مبانی تعلیم و تربیت در صحیفه سجادیه و نهجالبلاغه. پژوهشنامه مطالعات راهبردی در علوم انسانی و اسلامی، 2(19)، ص273-297.
مطهری، مرتضی (1383). مجموعه آثار. قم: صدرا، ج 22، چاپ یازدهم.
ورام، مسعود بن عیسی (1369). مجموعه ورام: آداب و اخلاق در اسلام. ترجمه محمدرضا عطایی. مشهد: آستان قدس رضوی.
Amini, L. & Yan, C. (2011). A Case Study of College English Curriculum Design Under the Social Needs Analysis. Studies in Lirerature and Language, 3(3), p.1-5.
King, N. & Horrocks, C. (2010). Interviews in Qualitative Research. London: Sage.
Sinkovics, R.R. (2008). Enhancing the Trustworthiness of Qualitative Research in International Business. MIR, 48(6), p. 689-714.
Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative Research, 1(3), p. 385-405.
Twining, J. (2000). A Naturalistic Journey into the Collaborator: In Search of Understanding for Prospective Participants. Denton, Texas Woman’s University.