بیات، محسن (1398). طراحی آموزشی. تهران: آوای نور.
حسنی، محمد؛ صادقزاده قمصری، علیرضا (1400). تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی (تربیت مدرسهای). قم: پژوهشگاه، حوزه و دانشگاه.
داودی، محمد؛ کارآمد، حسین (1400). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. قم. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ دانشگاه فرهنگیان.
زارعی زوارکی، اسماعیل (1391). طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری با رویکرد تلفیقی. روانشناسی تربیتی، 8(24).
سیف، علیاکبر (1395). روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: انتشارات آگاه.
صابریان، معصومه و همکاران (1382). نظرات اعضای هیأت علمی در مورد طرح تدوین درس. مجله علوم پزشکی بابل، شماره2.
ظفرینژاد، عادل (1395). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: کوروش چاپ.
فرامرز قراملکی، احد؛ برخورداری، زینب؛ موحدی، فائزه (1395). اخلاق حرفهای در مدرسه. تهران: موسسه خیریه آموزش فرهنگی شهید مهدوی.
کارگروه تخصصی تولید محتوای تعلیم و تربیت اسلامی (1396). راهنمای منابع دروس تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان. قم: پژوهشگاه تعلیم و تربیت اسلامی.
محمدی باغملایی، حیدر (1395). طراحی تدریس برای یادگیری. تهران: انتشارات رشد.
میرزابیگی، علی (1389). برنامهریزی درسی و طرح درس. تهران: یسطرون.