احمدی، علیاصغر (1386). ارزیابی برنامه دروس تربیتی دورههای کاردانی تربیت معلم. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
امرالله، امید؛ حکیمزاده، رضوان (1393). بررسی تطبیقی نظام ارزیابی کیفیت برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای کره جنوبی، انگلستان و ایران. مطالعات برنامه درسی، 1(7)، ص9-11.
باقری، خسرو (1387). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: انتشارات شرکت علمی و فرهنگی، ج1.
بناری، علی همت (1385). در تکاپوی ارائه مفهومی نو از تربیت اسلامی با تأکید بر آیات و روایات. تربیت اسلامی، 3، ص7-40.
حاتمی، مصطفی (1394). واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی). اخلاق، 5(41)، ص۱۴۱-۱۵۹.
حسینی لرگانی، سیده مریم؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ عارفی، محبوبه؛ زرافشانی، کیومرث (1394). مفهومسازی یادگیری زائد و راهکارهای کاهش آن در نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه صاحبنظران آموزش عالی. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5(9)، ص9-33
خامنهای، سید علی (13/02/1395). بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42410
خامنهای، سید علی (1394). روش تحلیل سیاسی (مجموعهای از بیانات). تهران: انتشارات انقلاب اسلامی.
خامنهای، سید علی (17/02/1393). بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان. قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42410
داودی، محمد (1385). نقش معلم در تربیت دینی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
دهقان، عبدالمجید؛ مهرام، بهروز؛ کرمی، مرتضی (1395). ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 7(13)، ص78-100.
شعبانی، زهرا (1383). بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور جهان. تعلیم و تربیت، 11(1)، ص212-217.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
شورای عالی آموزش و پرورش (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی (1399). سرفصلهای برنامه درسی بازنگری شده رشتههای دانشگاه فرهنگیان. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
صافی، احمد (1387). سیر تحول تربیت معلم در آموزش و پرورش معاصر ایران: گذشته، حال و آینده. تعلیم و تربیت، ۲۴(۴)، ص173-210.
صفر نواده، مریم؛ موسیپور، نعمتاله؛ اظهری، محبوبه؛ محمدشفیعی، عبدالسعید (1398). تجربه زیسته دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10(19)، ص149-169.
عطاران، محمد؛ آیتی، محسن؛ کیامنش، علیرضا (1385). چارچوب نظری برنامههای درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی، اجتماعی و روانشناختی. مطالعات برنامه درسی، 1(3)، ص105-133.
علم الهدی، جمیله (1384). مبانی تربیت اسلامی برنامهریزی درسی (بر اساس فلسفه صدرا). تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
محمدی ری شهری، محمد (1386). میزان الحکمه. قم: انتشارات دارالحدیث.
مرادی، مسعود (1389). بررسی و تحلیل محتوای برنامه درسی دوره تربیت معلم از لحاظ دانش روش کاری، پیشنهاد الگوی مطلوب تدریس و مقایسه آن با وضعیت موجود تدریس در مراکز تربیت معلم (مورد مطالعه: مرکز تربیت معلم زنجان). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
معاونت آموزشی و پژوهشی (1391). اساسنامه دانشگاه فرهنگیان. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
معاونت آموزشی و پژوهشی (1395). برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق چشمانداز 1404. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
معاونت آموزشی و پژوهشی (1395). برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق چشمانداز 1404. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
معاونت آموزشی و پژوهشی (1396). راهنمای منابع دروس تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
معاونت آموزشی و پژوهشی (1396). راهنمای منابع دروس تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
ملکی، حسن (1384). تعلیم و تربیت اسلامی رویکرد کلاننگر. تهران: انتشارات عابد.
ملکی، حسن (1400). نشست خبری رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش. قابل دسترس در:
https://hawzahnews.com/xbdQD
موسیپور، نعمتالله؛ احمدی، آمنه (1395). طراحی کلان (معماری) برنامهریزی تربیت معلم (برنامه درسی ملی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران). تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
مهندسی، محمدمهدی (1380). مقالات و گفتگوها: تربیت و چالشهای عصر حاضر. تهران: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی.
نجفی، سهراب؛ معروفی، یحیی (1399). تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 17(64)، ص61-76.
الهامیان، نگار؛ حاجی حسیننژاد، غلامرضا؛ موسیپور، نعمتالله؛ کیان، مرجان (1398). طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 13(46)، ص145-161.
یوسفی لویه، وحید (1379). دروس معارف اسلامی، دانشجویان: نگرشها و گرایشها. تهران. دبیرخانه مجمع گروههای معارف اسلامی.