احمدی، جمشید (1382). بررسی و تعیین عوامل مؤثر بر غنیسازی فعالیتهای انجمنهای اولیاء و مربیان مدارس شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
امینی، ابراهیم (1368). آیین تربیت. قم: انتشارات اسلامی.
بیابانگرد، اسماعیل (۱۳۸۰). روشهای ایجاد ارتباط بین اولیاء و مربیان. تهران: انتشارات پرنیان.
توماس، آر.ام (1388). تربیت دینی. ترجمه سید محمدصادق موسوینسب. در: عبدالرضا ضرابی، مجموعه مقالات تربیتی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
داودی، محمد (1384). تربیت دینی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
سهرابی، فرامرز (1379). بررسی اختلالات رفتار نوجوانان شاهد محروم از والدین. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
شریفی، هادی (1351). ضرورت توجه به جنبههای اجتماعی تربیت. روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران)، شماره 174.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی. تهران: انتشارات شورای عالی انقلاب فرهنگی.
صادقی، منصوره سادات (1384). بررسی رابطه بین روش تربیت دینی با تصور از خدا در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
ملکی، حسن (1389). ارتباط خانه و مدرسه در دوره ابتدائی. تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
Maykut, P. & Morehouse, R. (1994). Beginning Qualitive Research Philosophic and practical Guide. London-Washinton, D.C: falmer Press.
Salvatore, S.D.L (2002). Involved Families. In: P.D. Pasterson in Educationd Action. NY: Flanagan.