ابراهیمپور، حبیب؛ حسیننژاد، نادر؛ نعمتی، ولی؛ تقیپور، فریدون (1394). بررسی ارتباط هوش معنوی با رفتارهای نوآورانۀ معلمان. روانشناسی مدرسه، 4(1)، ص7-21
طباطبایی، سید محمدحسین (1384). تفسیر المیزان. قم: دفتر انتشارات اسلامی. ج13.
ابن منظور، محمد بن مکرم بن على (1405ق). لسان العرب. بیروت: دار صادر، ج11.
اکبری لاکه، مریم و همکاران (1392). معنویت و تعالی معرفتی و رفتاری در آموزش عالی. اخلاق پزشکی، 26، ص134-115.
آمدی، عبدالواحد (1384). شرح غررالحکم و دررالکلم. تهران: انتشارات دانشگاه، ج1.
بحرانی، سید هاشم (1415ق). البرهان فی تفسیر القرآن. قم: مؤسسة البعثة، مرکز الطباعة و النشر، ج1.
حر عاملی، محمد بن حسن (1414ق). وسائل الشیعه. قم: تحقیق و نشر مؤسسه آل البیت(ع) لإحیاء التراث، ج 16.
خمینی، سید روحالله (1378). صحیفه نور. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ج9.
دهخدا، علی اکبر (1377). لغتنامه. تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ج30.
خامنهای، سید علی (12/02/1394). تحلیل رهبر انقلاب از میراث معرفتی شهید مطهری: مطهریخوانی، چرا و چگونه؟ قابل دسترس در:
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=29570
شولتز، دوآن (1399). روانشناسی کمال. ترجمه گیتی خوشدل. تهران: پیکان.
صمدی، پروین (1385). هوش معنوی. اندیشههای نوین تربیتی، 2(4-3)، ص 99-114.
عابدی جعفری، حسن؛ رستگار، عباسعلی (1386). ظهور معنویت در سازمانها. علوم مدیریت، 2(5).
فیض کاشانى، محمدمحسن بن شاه مرتضی (1406ق). الوافی. اصفهان: کتابخانه امام امیرالمؤمنین على(ع)، ج1.
کدخدایی، محمد؛ جهانی، حوریه (1389). منطبقپذیری هوش معنوی در فرایند تصمیمگیری. در: تبریز: سومین کنفرانس علمی خالقیتشناسی.
کرد افشاری، فاطمه (1391). بررسی درگیری تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان براساس ترجیح سبک تدریس آنان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
متقی هندی، علی بن حسامالدین (1401ق). کنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال. محقق بکری حیانی، صفوة السقا. بیروت: مؤسسة الرساله، چاپ پنجم، ج1.
مجلسی، محمّدباقر بن محمدتقی (1403ق). بحار الانوار. بیروت: مؤسّسة الوفاء، ج1.
محمدی ری شهری، محمد (1375). میزان الحکمه. قم: دار الحدیث، ج6.
مرعشی، سید علی و همکاران (1390). تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی، اضطراب وجودی و هوش معنوی در دانشجویان نفت اهواز. دستاوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی)، 19(1)، ص 63-80.
مکارم شیرازى، ناصر (1427ق). دائره المعارف فقه مقارن. قم: مدرسه الامام على بن ابى طالب(ع)، ج2.
میلر، جان پی (1380). آموزش و پرورش و روح: به سوی یک برنامه درسی معنوی. ترجمه نادر قلی قورچیان. تهران: فراشناختی اندیشه.
میلر، جان پی (1395). نظریههای برنامه درسی. ترجمه محمود مهرمحمدی. تهران: سمت.
وزیری، علی؛ زارعی متین، حسن (1390). هوش معنوی و نقش آن در محیط کار با تأکید بر آموزههای دینی اسلام. پژوهشهای تربیتی، 1(3)، ص 63-90.
وولف، دیوید ام (1386). روانشناسی دین. ترجمه محمد دهقانی. تهران: رشد.
Gree, N.A. & Macandrew, J. (1999). Re-empowering the empowered the ultimate challenge?. Personnel Review, 28(3), P.258-278.
Lawler, E. (1994). Total quality management & employee envolvement: are they compatible. Academy of Management Executive.
Saunders, S.M. (2007). Introduction to the special issue on spirituality and psychotherapy. Journal of chin psycho, 63, P. 117-127.
Trousdale, A.M. (2004). Black and white fire: the inter play of stories imagination and children's spirituality. International journal of children's spirituality, 2, P.177-188.
Tisdell, E.J. & Tolliver, D.E. (2006). Engaging spirituality in the transformative higher education classroom. New Directions for Adult and Continuing Education.
Meehan, C. (2002). Promoting spiritual development in the curriculum. An international journal of personal, social and emotional development, 20(1), P.16-24.