قرآن کریم
اخوی، ابراهیم (1392). بایستههای انتقال مفهوم خدا به کودکان در رسانه ملی. تهران: اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه.
ادیب، مریم؛ ضرغامی، نرگس (1392). تربیت دینی کودک و نوجوان نکتهها و روشها (کتاب کار برای والدین و مربیان). تهران: نشر منادی تربیت.
اسکندری، حسین (1373). بررسی تحول مفهوم خدا در کودکان 4 تا 7 سال. تربیت، شماره92، ص 6-9.
امینی، ابراهیم (1390). آیین تربیت. قم: بوستان کتاب.
ترکاشوند، علی اصغر (1392). راهکارهای آموزش و انتقال مفهوم خدا به کودک از طریق رسانه. کودک، نوجوان و رسانه، شماره7، ص 13-40.
جهانگیر، یدالله (1394). تعمق و بینش مذهبی در کودکان. پیوند، شماره 197، ص 26-33.
حیدری، آذر؛ بیابانی، زهرا (1392). چگونگی بیان مفهوم خدا برای کودکان 3 تا 6 سال و شیوه پاسخگویی به پرسشهای کودکان در مورد خدا. کودک، نوجوان و رسانه، 2(7)، ص 55-75.
خانی، محمدحسین؛ طامه، بتول (1395). سبکهای معنوی کودکان در شناخت خداوند: یک پژوهش کیفی. مطالعات پیشدبستان و دبستان، 2(5)، ص 69-83.
خبازی، مهدی؛ کردی، سیده بهاره (1392). اثرگذاری آموزش مفهوم خدا در سبک زندگی کودک. در: دومین کنفرانس بینالمللی مطالعات اجتماعی فرهنگی و پژوهش دینی. رشت: دانشگاه امام صادق (ع).
عمرانی، سیّد مسعود؛ افسر دیر، حسین؛ عمرانی، مرجان سادات (1394). راهکارهای تربیت اجتماعی و عاطفی نوجوانان در قرآن و احادیث. پژوهشنامه معارف قرآنی، 6(23)، ص 7-34.
فتوحی، سید حسین؛ موسوی نسب، سید محمدرضا (1395). راههای انتقال ارزشهای دینی به کودکان دبستانی. قابل دسترس در: http://mehrkhane.com/fa/news/28764
قائدی، یحیی (1395). آموزش فلسفه به کودکان. تهران: داروین.
کردی، سیده بهاره؛ خبازی، مهدی (1392). آموزش مفهوم خدا در کودکان 3 تا 12 سال. در: دومین کنفرانس بینالمللی مطالعات اجتماعی فرهنگی و پژوهش دینی. رشت: دانشگاه امام صادق(ع).
محفوظی، سمیه (1396). بررسی میزان مهارت معلمان در آموزش مفهوم خدا. رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی، 29(3)، ص 62-65.
مقدسیپور، علی (1389). اصول و روشهای آموزش مفاهیم دینی به کودکان دبستانی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
ناسخیان، علی اکبر (1385). آموزش معنویت به کودکان. پیوند، شماره4، ص 44-47.
نوروزی، مرسده؛ سپهریان آذر، فیروزه (1395). مقایسه نظریه ذهن، مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان دارای سبکهای فرزندپروری متفاوت. شناخت اجتماعی، 5(1)، ص 83-99.
وجدانی، فاطمه (1392). اصول و روشهای آموزش مفهوم خدا و تقویت خداباوری در کودکان و نوجوانان. بصیرت و تربیت اسلامی، 10(26)، ص 79-106.
ولیزاده، لیلی (1390). شیوههای عملی جهت ارائه مفاهیم دینی. تهران: سازمان بهزیستی کشور.
یاب، ایریس (1392). کلیدهای آموختن خدا به کودک. ترجمه مسعود حاجیزاده. تهران: نشر صابرین.
Barrett, J.L. & Richert, R.A. (2003). Anthropomorphism or pre-paredness? Exploring children’s god concept. Review of religious research, No.44, P.300-312.
Butner, G. (2007). How theologizing with children can work. Journal British Journal of Religious Education, 9(2), P.127-139.
De Roos, S.A. (2006). Young children's God concepts: Influences of attachment and religious socialization in a family and school context. Religious Education, 101(1), P.84-103.
De Roos, S.A., Iedema, J. & Miedema, S. (2003). Effects of mothers' and schools' religious denomination on preschool children's God concepts. Journal of Beliefs and Values, 24(2), P.165-181.